lördag 20 juni 2009

Midsommar i ur och skur

I torsdags satte jag mig på flyget ner till södra delen av vårt avlånga land. För den insatte kan jag nu säga att flygturen ner till Arlarna tar i stort sett en virkad vante. Och fortsättningsflyget till småland tar två tummar och lite fästningsarbete. För så är det ju, det är inget som är så långt bort så det inte går att räkna i virkade verk!

Midsommar firades med sill och nubbe på en uteplats...och inne... och ute igen.. och inne...i takt med regnets nerfart över Växjö. Mormor i sälskapet bjöd på fika efter lunch, för att nubben skulle ha något gott att sova i. Middan grillades ute men åts inne. Blåsten och regnet hade inte tagit semester...

Idag, när många blåser rött, har vi varit rätt ensamma på de små småländska vägarna. Vi har åkt runt och tittat på glasbruk och utställningar av olika slag. Att åka bil i småland är ju rätt likt att åka bil hemma. Vi åkte förbi en älgfarm och massor med viltstängsel. Mer olikt är det inte.

Och vad det har gått pengar... jag har shoppat loss på Kosta Outlett! Eftersom det här är första anhalten på min semester så kan jag ändå inte förshoppa mig tänkte jag, så jag köpte bara fyra glas, en jacka och ett par skor + lite krimskrams och mat till hela sällskapet.

I morgon tar jag Ia med mig och fortsätter ut på västkusten. Det finns stooora planer för måndag! Håll utkik i Tv4 ;)

Inga kommentarer: