torsdag 16 april 2009

Intern kommunikation

Igår ringde dom ju från affären där jag har köpt min säng (gästsäng/dagsoffa). Dom ville berätta att min bokhylla hade kommit. Som jag också hade beställt. Då tänkte jag att det skulle vara praktiskt om dom skickade den tillsammans med sängen - kostnadsfritt. Tänkte jag. Bara jag. Tydligen.

Det var i samband med det som dialogen ägde rum. Enligt mig så var allt klart och jag skulle få min säng och bokhylla utkörd idag. Enligt mig. Bara jag. Tydligen.

I morse medan jag var ute och sprang ringde samma kille från igår och frågade om jag hade betalat hyllan. Eftersom klockan var 10 på morgonen, affären öppnar då, och jag var ute och sprang så hade jag naturligtvis inte betalat. Men inga problem. Det var bara att komma in så skulle det fixa sig med utkörning. Tyckte både jag och han.

En timme senare när jag satt i bilen på väg till affären ringer dom igen därifrån. Tydligen ville killen berätta att min bokhylla hade kommit. Tack för informationen!

Jag kom fram och betalade. Ny kille i kassan. Jag fick förklara mitt ärende en gång till var på han såg förvirrad ut och skickade mig till lagret. Där jobbade Kille nr 1. Killen som sålt sängen till mig. Killen som lovat att dom hade den på lager. Killen som har noll koll! Jag fick förklara än en gång hur det låg till med säng och hemkörning. Suck...och att jag hade betalat för hyllan (visade kvitto) och att jag ville skicka den med sängen. Enkelt tyckte jag. Tyckte inte han.

Eftersom det är Bussgods som kör ut grejerna så kunde inte affären påverka det när ordern redan gått ut. Så enklast skulle ju vara om jag tog med mig hyllan nu. Naturligtvis skulle det vara enklare! För alla utom mig. Ju!!!

Så här sitter jag nu i min soffa igen. Utan säng och ett svintungt paket i hallen. Skulle bara fattas nu att det är fel färg eller fel hylla som jag har släpat hem. Och jag kan inte låta bli att tänka på han som är butikschef. Hade jag varit butikschef hade jag skämts för mina anställda. Hade jag varit butikschef hade dom inte varit anställda hos mig.

Inga kommentarer: