söndag 12 april 2009

Smärta och fräknar

I morse packade vi in oss i bilar och for till den lilla orten nordväst om världen. Om vintern är den orten en samlingsplats för skoter och slalomfolk. Antingen så stannar man där eller så fortsätter man till vitare vidder. Vi stannade.

Jag och min kusin samt två kusinbarn har åkt slalom idag. Det är inte helt lätt att försöka hänga med två barn på 14 och 7 år. Det är inte lätt att hänga med min kusin på 39år. Killen som släpades på mage uppför liften - han hade jag hunnit med. Inte dom där små barnen som ser ut som en triangel - Alltså vinkeln av höjden av själva barnet och vidden mellan benen är en perfekt liksidig triangel. Du som någongång har åkt slalom vet vad jag menar. Triangelbarnen vill jag inte kunna hänga med. Det ser ju livsfarligt ut!

Trots att snön håller på att sjunga på sin sista vers så åkte vi hela dagen. Jag var tvungen att ta små pauser vart tredje åt. Trots detta så åkte jag nog 10 åk. Eller så blev det bara 8. Men vem räknar?

Resultatet av idag är väldigt ont i benen och en hel del nya fräknar. Men det har varit en bra dag!

Inga kommentarer: