söndag 5 april 2009

Summering

I lördags var jag och min familj i skogen och körde skoter. Det fanns otroligt mycket snö i skogen. Så pass mycket att min skoter tyckte det var för mycket. Den vägrade helt enkelt köra vidare innan någon gjorde spår åt den. Det innebar en hel del bära för mig. För bar gjorde inte snön! Jag bar. Pappa bar. Min kusin baxade och drog. Men skoj hade vi ändå. Och vilka naturuppleverlser man hinner med en dag i skogen. Vi såg spår av järv, mård, räv, älg, hare och diverse smågnagare som springar omkring under snön.

I dag, söndag, har jag hunnit rena ut mitt skrivbord. Hunnit virka några grejer. Hunnit äta bulla med en liten tjej som envist vägrar säga mitt namn. Idag kom hon så långt som att kalla mig för "Eeee" när jag kom. Det är ju bara två bokstäver från att ha sagt mitt namn. Heja! Jag måste ju hinna lära henne säga mitt namn innan hon säger något annat...typ "Johnny"... :)

Jag har hunnit upp på ortopeden och hälsat på min vän med det brytna benet.

Jag har insett att om man äter popcorn med sked blir man inte kladdig om fingrarna. Då kan man virka samtidigt.

...och jo, datorn är tillbaka i sängen ikväll igen... det får ju inte bli nån vana det här...

Inga kommentarer: