måndag 6 april 2009

Roomservice gone bad

I min lägenhet har jag en slags alkov. Det är en del av hallen som är avdelad med en vägg. Mitt i väggen är det ett cirkelformat hål/fönster. Fram till i höstas var det mitt datarum. Det var ett alldeles perfekt datarum. Jag har hängt för panelgardiner för en del av öppningen som man ser inte rakt in i alkoven utan man måste gå ganska långt in i vardagsrummet för att kunna se in. Och det var alldels perfekt. Det betydde att jag kunde ha hur mycket viktiga papper (läs: bråte) som helst på skrivbordet. Där la jag allt som jag inte skulle tappa bort...och annat som jag inte slängde...och annat som borde ha slängts...och annant helt enkelt.

Sen jag köpte min bärbara dator har jag inte suttit vid skrivbordet och själva alkoven har blivit 4 kvadratmeters yta att lägga viktiga saker (läs:bråte) på. Tills jag kom på den smarta ideén att göra om ytan till ett gärstrum. Jättesmart! Verkligen! Annars har jag bara en obäddbar 3-sits soffa att erbjuda. Om det nu inte är annan karaktär på nattgäster..jag har hört att man kan ha sånna gäster. Säkert bara hörsägen!

I dag fick jag hjälp av pappa att bära ner och frakta bort mitt skrivbord. Det blev så öppet och fint. Allt skräp hade jag sorterat och slängt redan igår. Tanken var att vi sedan skulle fortsätta till affären för att hämta upp bäddsoffan jag köpte i fredags. Som du säkert redan har förstått så blev det inte så...affären hade tappat bort min soffa. Den soffa som han lovade att han hade på lager fanns visst inte där. Fast dom inte hade sålt en sån soffa sen i augusti så fanns den inte i lager. Förmodligen har den aldrig funnits där heller. Killen såg fel. Ingen soffa.

Så nu har jag ett tomt hål i min lägenhet och gäster som kommer till veckan. Tanken var att hon skulle få sova i den nya sängen men den kommer inte förrän torsdag nästa vecka. Nu måste jag lösa gästsängen på annat sätt.

Suck

1 kommentar:

Bara för idag sa...

Scheisse, det där. Jag vet var du kan få låna en riktigt okej gästsäng (Jysks hopfällbara lite dyrare sort) om du behöver.