onsdag 15 april 2009

(Room)Service alls?

Jag tror att min gästsäng håller på att bli en såpa. Idag ringde dom från affären och sa att min hylla hade kommit. Jag förklarade lite snabbt att jag vill ha den utkörd tillsammans med min säng. Och så här fortsatte samtalet:

- Din säng? -affären (förvirrat)
- Ja, min säng. Den som jag skulle hämta förra veckan men som ni hade tappat bort. Sängen ni har beställt åt mig. - jag (som när man pratar med barn)
- Mhm...få se då... vad var det för säng? - affären (ännu mer förvirrad)
- En "Luna", grå. - jag (bestämt)
- Ja, just ja... - affären (skamsen)
- Ja, och jag ska få den gratis hemkörd som kompensation för strulet. - jag (förklarande)
- hmmm...vem har du pratat med om hemkörning? - affären (skeptiskt)
- Johan, din chef! - jag (med arga frökenrösten)
- Jaha. ja, men då är det nog grönt. - affären (lite förvirrat igen)
- Tackar! - jag (syrligt)

I morgon är det alltså sagt att jag ska få grejerna hemkörda. Jag rapporterar givetvis!

Inga kommentarer: