torsdag 17 december 2009

Att vara värd

Idag erkände flera, av de som vann innebandyn igår, att de hade tagit en powernap efter gårdagens sportande. Känns ändå skönt att höra att även 15åringar kan trötta ut sig. Själv så tog jag en powervila på soffan idag. Jag kan lätt erkänna det. Och jag erkänner även att jag tyckte jag var värd det, gammal som jag är.

Jag har bakat en tårtbotten också. För det är eleverna värda. Lite då och då mutar jag barnen till att göra bra saker. I det här fallet rörde det sig om att skriva minst 5 MVG på sista provet vi hade. Det klarade dom galant. Så nu ska jag göra en hel långpanna full med tårta åt barnen i morgon. Det är ju också sista riktiga skoldagen innan jullovet så tårta kan man vara värd.

I morgon är mina kollegor och jag bjudna på byggfest. Byggandet har ju pågått sen förra hösten och blir klart nästa vecka. Så företaget bjuder oss på fest som tack för allt vi har hjälpt till med och stått ut med det gångna året. Och en liten fest är vi alla värda!

2 kommentarer:

Anonym sa...

På lördag är du bjuden på sushi, men bara om du kommer till rätt plats vid rätt tid.

Bea sa...

Vad spännande!