torsdag 31 december 2009

Nyårskarameller

Så här i slutet av året brukar man summera och räkna ihop hur det gångna året har varit. Soffan har gjort sammanställning månad för månad. Det kan man ju göra. Om man kommer ihåg när saker hände :) Jag tänkte försöka mig på en topplista över saker som hänt.

Lillan föddes - jag blev moster! Helt fantastiskt. Solklart är det på första plats över saker jag kommer ihåg från 2009.

Reste runt i landet - tillbringade många dagar i Göteborg. Under året har det blivit några veckor sammanlagt. Hann också med Växjö och Stockholm.

P!NK - konsert i Globen. Helt otroligt fränt!

Gick ner i vikt - jo, faktiskt så känns det väldigt bra. Jag är inte klar med det projektet men på god väg. Ska börja om på pulver redan i morgon :)

Letade stuga i fjällen - inte hittat någon ännu. Någon som har en att sälja?

Vidgade mina vyer på hemmaplan - umgås med nya nära vänner.

Jobbet - släppte en klass och fick en ny. Det är tidens gång.

Tog på mig att var ordförande ett år till. Jag tycker att jag snart borde ha bråkat klart med alla knasiga gubbar på stugområdet. Men knappast. Så länge det finns folk från malmfälten så kommer det att finnas bråkområden. Jag, fördomsfull? Näää...

Nog har det varit ett bra år men ändå känns det lite som om det är ett mellanår. 2008 gjorde jag så mycket positiva saker. Jag gjorde Tjejklassikern och kände mig fantastiskt duktig. 2008 var också det mest intensiva känsloåret för mig - Himmel och Helvete. Och så kom 2009 och inget sånt har hänt. Det enda känslosamma är ju Lillan :) Och det måste jag ju ändå säga, det är mest min systers förtjänst, inte riktigt min.

Och nu kommer 2010. Väl mött, 2010!

Inga kommentarer: