tisdag 1 december 2009

Kulturupplevelse

Mat kan var kultur. Att äta mat kan vara en kulturupplevelse. Idag har jag ätit mat. Och haft en upplevelse! Min syster skickade med mig en matlåda från söndagsmiddagen (som jag inte åt på söndag) så tisdagslunchen bestod av lax med västerbottensost :)

Dans kan också vara kultur. Idag har vi varit på en kulturupplevelse - igen. Alltså, vem är det som sitter och bestämmer vad eleverna ska fara på för uppvisningar? Är den människan av den här världen? Rent spontant kan jag känna att den människan i alla fall inte känner tonåringen av idag. Tittar ens människan på tv? Inget av det vi såg idag kändes anpassat till tonårskulturen. Och då känns det som bortkastade pengar. Dansarna var jättebra. Världspremiären hade hållits i Barcelona förut i år och det var idel meriterade dansare som var med. Men...årskurs 7....nä, man kan säga att dom inte såg det stora i upplevelsen. Dock så fick dom en kulturupplevelse. Och det i sig är ju berikande.

Inga kommentarer: