måndag 7 december 2009

Jag har skådat min framtid

För några veckor sedan var jag och min vän Ia på Ullared. Hyrde bil och körde ner de 10 milen från Ias hem. Jag shoppade ju så mycket så jag inte fick med mig det hem till norrland. Pappa fick ta hem en väska när han åkte ner några veckor senare. Men tydligen så är mitt shoppande ändå i minsta laget jämfört med Rosmarie. Hon kom ju upp i 60000:- enligt dagens avsnitt av Ullared (Kanal5). Fast vad är det som säger att inte jag skulle kunna handla för lika mycket? Förutom att jag bor 150 mil bort och inte har 60000 menar jag... för shoppa är kul. Shoppa på Ullared är jättekul.

Smsade just med Ia om kvällens avsnitt. Vi kom fram till att skåningar (förlåt att jag drar alla över samma kam) behöver hjälp och att det snart kommer att hittas kvinnolik i stora gula shoppingpåsar med blå Ullared-logga och att deras män vilar upp sig i Las Palmas. Sanna mina ord!

Men framtiden är ändå Maggan och Gittan. Det finns en stor risk att det är jag och Ia om 25-30 år.

Inga kommentarer: