måndag 14 december 2009

Nedräkning

Min näsa är täppt. När hände det här? Att det hände känns nästan normalt. Lillan är sjuk och alla andra i min närhet har varit mer eller mindre hängiga den senaste tiden. Jag har inte tagit någon spruta...än...så jag borde vara glad så länge det stannar i trynet och inte utvecklar sig till hela grisen.

Nu är det slutspurt på jobbet. Betygen ska sättas på torsdag och både jag och elever jobbar på febrilt för att hinna med det sista innan det är för sent. Jag har just lagt bort den stora högen med rättning och har kunnat slå igång datorn för första gången på länge. Hittade dock ännu mer rättning på mailen. Men det är härligt. Då känner jag att jag lever.

Mitt klassrum tar också form. Idag har jag satt upp lappar med instruktioner till berörda hur jag vill ha det. Vilket skåp som ska stå var och så vidare. Jag garderade mig dock genom att lämna en lapp med mitt telefonnummer :)

Inga kommentarer: