tisdag 29 december 2009

Jakten på klänningen - mycket nära slutet nu!

Idag har jag sytt mig en klänning. Tanken är att jag ska ha den på nyårsafton. Men jag är inte helt nöjd med den. Den blev inte så fin i kanterna runt halsen och armarna. Jag funderar så på hur jag ska göra den bättre. Kanske att jag syr på ett svart kantband. Klänningen är svart och grön, vad annars? :) så ett svart kantband skulle kunna funka.

Det är en svart klänning med ett grönt organzatyg över. Längst ner är det en bred, svart fåll som är lika bred som det svarta skärpet som sitter under brösten. Kanske blir det för mycket med ett svart kantband i linningen också?

I morgon ska jag sy en kjol till Fia. Allt för att vi ska vara så fina som möjligt under de kommande storhelgerna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du får ett trevligt nyårsfirande. Jag passerade ditt hus i eftermiddags, men H hade somnat i bilen så jag hörde aldrig av mig till dig. Det lär dock bli fler gånger. Får vi se en bild på klänningen?
/Ula