söndag 29 november 2009

1:a Advent - Nedräkningen...

Det är något kontemplativt med att stryka gardiner. Det har jag alltid tyckt. Att ställa ställa upp strykbrädan framför tvn, välja en kanal med något enkelt att titta på och stryka gardiner. Det är lugnande. Idag har jag naturligtvis strykit julgardinerna, bytt i alla fönster och pyntat fram lite julsaker. Jag har inte allt för mycket tomtar och sånt, jag gillar att hålla julen stilren. Tro det eller ej! I övrigt så gillar jag mycket saker men under julen vill jag bara ha gardiner, dukar och ljus. En och annan lampa är också ok. Jag blev så inspirerad så jag bytte faktiskt gardiner även i trappuppgången och hängde ut min halmstjärna med virkad järnek. Men nu räcker det med pyntet. Nu är det bara inslagningen av klappar och väntandet kvar.

Den andra nedräkningen sker i pulverpåsar. Jag har just ätit den sista middagen på länge. I morgon... jippi!

Inga kommentarer: