måndag 23 november 2009

November rain - Guns N Roses

I morse letade jag fram min regnjacka. Regnat har smattrat mot mitt tak och fönsterrutor hela natten. Så jag tänkte att idag var en bra dag att använda sagda jacka. Jag har faktiskt inte haft den på mig på hela barmarkstiden. Så idag, 23 november, var en bra dag för regnjacka. Stövlarna står ju redan på jobbet så jag kände mig ganska nöjd med mina förberedelser för dagen. Inget kunde dock vara mer fel. Jag borde ju ha förstått, by now, att inget blir som jag förberett. I natt har det som sagt regnat...inte bara i staden utan även på landet. På skolan. Som saknar tak. Vilka byggarbetare med normalt funtad hjärna bryter upp ett tag i regn, brer över med lite byggplast och sen tar helg? Jo, våra byggare. Plasten blåste väl bort nån gång så där 16.15 i fredags, lämpligt när alla byggare hade gått hem, och regnet har alltså ös rakt in. Rakt in i mitt arbetsrum. Mitt skrivbord (och dator) har klarat sig oskadd men taket ramlar när som helst in pga vattensamling. På tre andra skrivbord simmade papper, pennor och annat material omkring i flera centimeter vatten. ALUs stol hade stått under takdroppet (inomhus då) hela helgen så den var stor och blöt. Sjöblöt!

Eftersom det byggs om så har vi en hel del byggare här och alla andra byggare funkar bra. Det är just dom här, som har hand om den här speciella delen av bygget, som inte riktigt tänker till innan. Inget fel på dom andra. Dom gör jättfint och är trevliga.

Nu sitter jag i ett övergivet kontor i en helt annan del av byggnaden. Jag hör hur chefen pratar i telefon och försöker organisera en flytt av vårat arbetsrum. Tydligen ska vi få flytta in i ett grupprum...kul... Men tills vidare behåller vi stövlar och regnjacka på - inomhus

Inga kommentarer: