söndag 15 november 2009

Energin har återvänt

Kanske var det snabbtrippen ner till Stockholm i början av veckan, kanske är det vädret, kanske är det mitten av november....i alla fall så har jag varit hemskt trött i veckan. Jag har gått i säng tidigt men ändå knappt tagit mig upp på morgonen. De dagar jag har kunnat har jag "flexat" mina tider för att kunna sova så länge som möjligt. Men det är väl så ibland. Ibland orkar man mer och ibland orkar man mindre. Men nu har det ordnat till sig. Jag har mer ork och känner mig mycket piggare - även till sinnet. Jag har hittat glädjen igen.

Jag har dessutom hittat en rolig träningsform - pilates. Det är mycket tänja och spänna. Men det är precis vad min kropp behöver. Jag har korta muskler i låren så jag måste tänja lite extra där. Det är lagomt svårt och det känns att det ger något efteråt. Och sånt är ju kul. Det är faktiskt så kul att komma igång med träningen så jag har suttit med träningsschemat och kryssat i vad jag kan tänka mig att gå på för aktivitet. Jag som hatar gruppträning! Men i veckan ska jag försöka mig på minst en grupp. Och så ska jag på gymmet. Jag har fått instruktioner om maskiner och övningar så nu ska jag våga mig på att gå in i maskinrummet också, inte bara springa på löpband.

I övrigt så har helgen varit bra. Hunnit ha tjejkväll, fika på stan, filmkväll och umgåtts med LillMega. Så nu, söndagskväll, kan jag bara se fram emot nästa veckas utmaningar.

Inga kommentarer: