måndag 16 november 2009

Spegel, spegel

Idag, igen, har jag förstått varför man har stora speglar i ett gym. Det är inte för att man ska kunna se om man gör övningarna rätt...nog för att det är ett bra skäl till att ha speglar... Det är inte för att rummet ska verka större...nog för att det också är ett bra skäl...Det är inte för att man lättare ska kunna spana in andra som gymmar...nog för att det också är ett bra skäl...nej, jag är helt övertygad över att speglarna är där för att tillfredställa unga män i varierande spännartröja. Idag var jag ensam tjej med 8 spänniga killar. Och inte var det jag som såg mig i speglarna, rättade till tröjan, kollade så luggen låg rätt eller hur tatueringara spelade över bicep.

Ikväll känner jag mig spegelrebellisk. Jag har just duschat och jag tänker faktiskt gå i säng med blött hår. Kanske går jag även till jobbet opiffad. Men bara kanske.

Inga kommentarer: