fredag 20 november 2009

Fredagsupplevelser

Kände just att jag skulle ha haft användning av en tredje arm, alternativt en vän, som hjälpt mig hålla upp celofanet. Celofanet som jag försökte slå in en present med. Celofanet som klistrade sig mot allt det kom i kontakt med. För celofan är rätt statiskt och söker sig till alla andra ytor. Eftersom jag varken har tre armar eller en vän i närheten använde jag mig av munnen och ett förknytet presentsnöre. Hoppas nu att det håller sig tills jag får ge bort presenten i morgon. Och hoppas att Soffan blir glad :)

I tisdags när jag kom hem luktade det svartvinbärste i min trappuppgång. Och gissa om jag blev sugen! Eftersom jag inte dricker just nå annat än te och kaffe så gäller det att dricka det som är gott. För jag blir snabbt less alla smaker... Men hade jag svartvinbärste hemma? Nejdå, jag hade ca 15 andra sorter men inga vinbär alls. Och inte förrän idag har jag haft kom-ihåg att köpa. Så nu, äntligen, sitter jag och dricker en stor kopp svartvinbärste. Och ja, det är jättegott!

Jag träffade även min blivande svärmor idag. Varken hon eller hennes son vet dock om det än ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Utsåg du din svärmor först, eller?
/Ula