fredag 6 november 2009

Fredag med kjol och snö

Idag bylsade jag på mig med kappa och stövlar. Allt för att parera snöandet som förekom -igår(och för att överleva i fredagskjolen). Igår frös jag som en hund när jag gick över skolgården, jag blev blöt och sur. Så idag tänkte jag förekomma det. Bra tänkt..förutom att det var några grader kallare och det snöar inte alls lika mycket eller ofta som igår. Och jag är varm i min kappa. Men nöjd över att vintern är på väg.

Nu sitter jag här i min barack och tittar på en klass med 9:or. Jag har mutat dom med godis och klubbor för att dom inte ska märka att provet som dom sitter och skriver egentligen är alldeles för stort och svårt för de små liven. Hittills märker dom inget annat än godisskålarna och att klubbpappret sitter lite för hårt om klubban.

Inga kommentarer: